Tuesday 1 March 2011

Wahai Ketam

Kali ni aku nak bercerita tentang ketam........memang lah sedapkan kalau di masak lemak cili padi dgn nenas... atau pun di goreng lepas tu gaul sambal...mcm sambal tumis tu...yummmy aku suka tu...tapi mak sedara aku yg aku panggil Cu Bulat...(dulu masa kecil dia bulat sbb tu arwah tok panggil dia BULAT)....cukup terror masak rendang pedas ketam....fuhhh sehingga menjilat jari kalau makan rendang pedas ketam Cu Bulat..

Berbalik pada cerita ketam ni dkt tempat aku memang senang nak dpt ketam sbb aku tinggal dkt kawasan nelayan.....Kuala Kedah...jadi kami boleh dpt yg fresh...memang manis lah isi ketam tu...harga cukup murah kalau nak di bandingkan dgn tempat lain...lebih2 lagi mulut peramah aku ni kalau ke pasar selalu dpt diskaun kaw2 punya...hehehe...tak rugi buat baik dgn org kan...

Lagi satu aku cukup faham selera pak mertua aku....kalau aku buat masak lemak ketam dgn nenas gerenti dia makan dua pinggan....dia memang hantu ketam...pantang jumpa....mesti nak beli walau pun kdg2 aku naik malas nak masak ketam....setiap minggu mesti ada lauk ketam....bg dia ketam tu pembuka selera...bg aku pulak ketam tu melambatkan kerja aku.....nasib2..


~ wahai ketam ~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...