Tuesday 8 March 2011

Maggi Goreng Kamalia


~ Maggi Goreng Favourite Kamalia ~

Dah banyak hari Kamalia puteri bongsu ku tak mau makan...nasi langsung dia tak mau...kalau aku buat ayam masak kicap hanya ayam yang dia makan...nasi dia tolak mentah2...
Pagi ni aku tanya apa nak makan lepas balik dari sekolah...dgn cepat dan pantas dia kata " Maggi Goreng "... Kalau nak masak apa2 jenis makanan utk tuan puteri aku ni tak boleh yg pedas2..jadi aku buat maggi perasa ayam...selalunya maggi perasa kari lebih pedas dan boleh tambah cili mesin sedikit baru lah best...
Rasanya maggi goreng ni budak2 sekolah rendah pun boleh masak...janji kena pandai campur aduk bahan2 supaya maggi ni jadi lebih sedap..tak percaya cuba buat resepi sendiri...tapi kalau nak ikut cara aku tgk dibawah ni...


~ Tumis bawang putih , bawang merah....masukkan perencah maggi, isi ayam, udang, sotong dan sayur2an... ~




~ masukkan maggi yg telah direbus terlebih dahulu ~


~ Masukkan telur mata yg di pecah2...gaul rata ~

Jika nak tambah lada sulah pun ok...

SIAPPPPP....

Selamat mencuba...........: )








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...