Monday 28 February 2011

Belotok


Belotok...itu nama yg aku tau...tapi di tempat lain panggil apa pun tak tau....di perbuat drp ubi keledek isi di dlm daging dan bawang...rasa memang sedap...diluar disalut dgn serbuk roti.....sebenarnya aku sendiri tak tau nak buat kuih ni.... aku beli dari ibu mertua adik ku...... makcik Ani...dia memang pakar masak. Belotok ni dia buat frozen....10 biji rm4 je..murahkan...kalau nak buat mesti byk kerja...suamiku cukup suka makan belotok makcik Ani...stok sentiasa ada dlm peti ais...

Kalau ada org datang umah aku tak perlu risau sbb stok belotok sentiasa ada......lupa nak cerita cara2 nak goreng belotok ni.......ia memerlukan minyak yg byk baru cantik warnanya.....

Nanti kalau ada masa aku akan tunjukkan karipap frozen dan cucur badak frozen yg makcik Ani buat....yummy..yummmy...beruntung kalau sesiapa dpt belajar ilmu makcik Ani..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...