Wednesday 15 June 2011

Diet oh Diet...

Selamat malam...hari ni cik Zah lewat sikit masuk n3...banyak sangat kerja nak buat. Biasa lah kan surirumah merangkap bisness women di rumah macam cik zah ni kadang kala sibuk bila ada pelanggan datang memborong barang2 Tupperware...
Tengahari tadi cik zah dok fikir apa lah aku nak masak untuk hidangan tengahari maklum lah cik Zah dok tengah diet nak bagi kurus sikit...hahahaha itu azam lah kononnya tapi tak tau menjadi ke tidak..
Tak ada yang special pun untuk menu diet cik Zah...Suun Goreng...simplekan. Nak masak pun senang saja. Tumis bawang putih dan bawang besar yang dihiris bersama sedikit minyak....lepas tu masukkan isi ayam atau apa2 saja yang kita suka..masukkan telur dan kacau sampai hancur..masukkan suun, lobak merah, cendawan panjang dan taugeh...tambahkan garam dan sedikit perasa..

~ Suun Goreng ~

~Cucur Kodok Pisang ~

Nak diet macam manakan kalau makan cucur kodok pisang ni...hahahaha ni untuk suami cik zah dan anak2..tengahari tadi hujan turun tak henti2 jadi suami cik Zah kata kalau makan cucur kodok pisang hujan2 ni mesti best...hmmm..memang menduga keimanan ku..tapi cik Zah tak makan pun...tolong buat untuk mereka2 yang dalam rumah ni...diet tau...
~ Taraaaaa...epal hijau ni saja cik Zah jamah untuk minum petang tadi ~


Betul tak cik Zah kata tak ada yang menarik...cik Zah hanya boleh makan epal hijau yang dihiris nipis2...kenapa nipis2? Sebab kita boleh makan pelan2 jadi perut pun boleh kenyang...itu menurut kata konsultan HERBALIFE......cik Zah saja tunjukkan apa yang cik Zah masak untuk family....simple je..









2 comments:

  1. cokodok pisang tu nmpk mengancam la cik zah. cik ella pun nak ikut jejak cik zah jugak la. DIETTTTTT ... Hihi.

    ReplyDelete
  2. ella hang menag dok diet tiap2 hari...aku ni kena diet dah mcm tong..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...