Wednesday 11 January 2012

Lauk Sakit Urat dan Angin Satu Badan

Assalamualaikum....kejap timbul kejap hilang. Bukan tak masak tapi kalau yang dah selalu masak benda yang hampir sama cik Zah rasa tak yah lah nak masuk dalam entri nie.
Awal pagi semalam Kuala Kedah di gemparkan dengan siren amaran tsunami...aduh terkejut beruk seketika. Mana taknya masa tu cik Zah tengah kalut dok suap Kamalia Aisyah sarapan sebelum keluar p sekolah. Anak dara tu kalau tak di suap tak makan lah...macam macam alasan
Oklah la nie kita cerita bab lauk sakit urat dan angin satu badan...Siapa tak kenal rebung kan....ada juga yang tak suka makan dan ada juga yang suka makan tapi dek kerana sakit urat dan angin satu badan terpaksa lupakan lauk rebung. Tapi cik Zah tak ada masalah tu...alhamdulillah.
Sebenarnya Gulai rusuk dengan rebung nie cik Zah masak dua hari lepas...cuma tak cukup waktu nak masukkan dalam entri nie. Kebetulan semalam juga bekalan elektrik tak ada di kawasan rumah cik Zah selama 6 jam...membahang tau..
Gulai rusuk dengan rebung nie selalunya kalau ada kenduri kawin kot kampung memang selalu jadi menu utama....lawan dengan sambal belacan dan ikan tamban masin...perghh

Di sebelah petang cik Zah buat ketam celup tepung makan dengan sos siam...semua nie cik Zah tiru masa p makan dekat Kuala Perlis...seekor ketam celup tepung harga rm4... cik zah beli anak ketam sepiring baru rm5...balik celup tepung segera....kenyang sekeluarga tau.


Dalam gambar nie separuh jer tau sebenarnya hampir 15 ekor cik Zah goreng.

Dan petang semalam cik Zah cukup malas nak buat makan untuk minum petang tapi fikir balik kesian dekat orang dalam rumah nie maka cik Zah buat lah jejari ketam celup serbuk roti...pun cicah sos siam.
Setakat nie saja lah ya...nanti ada yang special cik Zah masak cik Zah masukkan dalam entri nie lagi...
Oh ya jenguk jenguk lah blog cik Zah yang lagi satu...
ezzah aziz blogspot.com banyak cerita cerita merapu dekat situ...bye

 

1 comment:

  1. Salam Ukhwah drpd kak rus....kak rus wlp sakit urat pasti suka yang amat gulai sakit urat dan angin niiiiii....paling suka pasal paling sedap.Hari ni pun kak rus buat gulai buah kundog dengan daging....alahai...sakit dah memang sakit huhuhu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...